Köp- och leveransvillkor

Villkor

-400 KVADRAT ingår endast avtal med myndig person(över 18 år). Avtalet ingås när du godkänt din beställning. Därefter skickar vi en orderbekräftelse via e-post.

 

Leveransvillkor

-Vi skickar ditt paket inom ett dygn. Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Undantag gäller för kampanjer, helger och röda dagar.

-Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Om du märker av försening ta kontakt med oss så fort du kan via mail(info@400kvadrat.se). Så att vi kan se vad det är som dröjer.

-Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss via mail (info@400kvadrat.se).

-Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 149 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Se till så att du skrivit in ditt rätta telefonnummer i kassan så att du får information när ditt paket har anlänt till utlämningsstället.

-Fraktkostnaden för en beställning baseras på den faktiska vikten som börjar på 69kr. Detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde över 699kr så bjuder vi på fraktkostnaden.

-Om du väljer Hämta i butik tillkommer inte någon fraktavgift. Ditt paket hämtas i butiken på Fredsgatan 4b, 149 30 Nynäshamn.

 

Öppetköp/Bytesrätt/Ångerrätt

-Vi har öppetköp och bytesrätt i 30 dagar från och med dagen du lagt din beställning.*

*Gäller ej specialvaror som metervara, rabatterade varor, livsmedel och bruten förpackning/använd vara.

-Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).

 

-Vill du göra en retur eller ett byte kontakta oss snarast på mail(info@400kvadrat.se). Du som kund betalar 69kr för returfrakten. Vi skickar en retursedel till din angivna mailadress. Fyll i medföljande returlapp och bifoga med i ditt paket. Du är ansvarig för returförsändelsen tills att paketet kommit tillbaka till oss. Var noga med att spara inlämningskvittot.
- Du får ett bekräftelsemail på att vi tagit emot din retur och återbetalning sker inom 30 dagar från att vi tagit emot returen.

 

Reklamation 


-Vid reklamation ta kontakt med oss(info@400kvadrat.se). Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten. Finns varan i lager skickar vi en ny så fort vi mottagit returen och godkänt reklamationen. Om varan ej längre finns i lager kontaktar vi dig för vidare kontakt i ärendet. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

 

 

Felaktig lagerhållning

-Om det skulle uppstå fel i våran lagerhållning och varan ej finns i lager meddelar vi detta omgående.

 

Betalningsalternativ
 

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktioner medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken och frågor angående betalningar riktas till Klarna. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

 

Personuppgiftslagen

-Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

-Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst(info@400kvadrat.se). Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Övrigt

-Vi följer konsumentverkets regler för E-handel och returer.
-Vi reserverar oss för tryckfel, slutförsäljning samt att bilder inte alltid kan återge varans exakta färg eller utseende.
-Ditt paket packas av återvunna kartonger och material från våra leverantörer.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen